piątek, 2 stycznia 2015

56. wyzwanie czytelnicze

Nowy rok nastał! oby lepszy był niż te który minął, bo było mało ciekawie ostatnio..
W komentarzu do mojego posta sprzed kilku dni znalazłem książkowe wyzwanie czytelnicze na nowy rok. Trochę sobie po swojemu zmodyfikowałam tę listę. Wyrzuciłam np. książkę w obcym języku, bo wiem, że żadnej nie przeczytam. I "fanfiction z dowolnego fandomu" bo zupełnie nie wiem o co chodzi..

Można liczyć jedną książkę jako spełniającą kilka warunków (jeśli się chce), można klasyfikować pozycje już znane, ale trzeba je uczciwie przeczytać kolejny raz. Jeśli się zaczęło czytać w 2014, a kończy w 2015, książka liczy się jako przeczytana w 2015.

KSIĄŻKOWE WYZWANIE 2015
1. książka, która ma więcej niż 500 stron
2. autorem jest kobieta
3. wydana w 2015
4. ma smutne zakończenie
5. ma liczbę w tytule
6. w tytule jest nazwa miasta
7. na tej książce oparto film
8. ma więcej niż 100 lat
9. oparta na prawdziwej historii
10. ma tylko jedno słowo w tytule
11. jest zabawna
12. kryminał lub thriller
13. zbiór opowiadań
14. książka dokumentalna
15. debiut popularnego autora
16. autor ma takie same inicjały jak ty
17. została wydana w roku twoich narodzin
18. ma co najmniej dwóch autorów
19. w tytule jest imię
20. autorem jest mężczyzna
21. miałam przeczytać w szkole
22. napisał ją ktoś przed trzydziestką
23. w tytule jest kolor
24. przeczytana w jeden weekend
25. nie ma w niej ludzi
26. typowy romans
27. poradnik
28. historyczna lub polityczna
29. w tytule jest zwierzę
30. epistolarna
31. autor pod pseudonimem
32. akcja rozgrywa się podczas wojny
33. główny bohater ma imię na tę samą literę co ty
34. akcja nie dzieje się w Europie
35. zaczęłam kiedyś czytać, ale nie skończyłam
36. z rekomendacji przyjaciela
37. nieczytana jeszcze książka lubianego autora
38. autor jest noblistą
39. książka z bohaterem, który nie jest rasy białej
40. książka podróżnicza
41. książka, która cię przeraża
42. pamiętniki
43. książka wybrana jedynie na podstawie okładki
44. przeczytana w jeden dzień
45. trylogia
46. książka ze złymi recenzjami
47. książka z twojego dzieciństwa
48. książka z trójkątem miłosnym
49. z akcją dziejącą się w przyszłości
50. dziejąca się w liceum
51. zmuszająca do płaczu
52. książka zawierająca magię
53. komiks
54. książka autora, którego wcześniej nie czytałaś
55. książka z fabułą dziejącą się w twoim mieście lub miejscu, w którym kiedyś byłaś
56. książka, którą masz, ale nigdy nie czytałaś
57. książka, dziejąca się podczas świąt Bożego Narodzenia
58. książka zakazana
59. książka, którą przerobiono na serial TV
60. dowolna biografia lub autobiografia
61. książka, w której ważną postacią jest kot
62. książka rymowana
63. książka czytana na głos
64. bohaterem jest ksiądz lub zakonnica
65. główny bohater/bohaterka nie jest hetero
66. nazwisko autora jest nazwą przedmiotu lub zjawiska
67. tytuł zawiera antonimy
68. bohater ma zaburzenia psychiczne lub umysłowe
69. książka na motywach klasycznej baśni (lub inspirowana)


Podejmuję się wyzwania :) I tak czytam, sporo, po prostu będę sobie po każdej przeczytanej pozycji odhaczać, do którego punktu mi dana książka pasuje. Pod koniec roku zobaczę, czy udało się do każdego punktu choć jedną dopasować, oraz przy którym punkcie będzie najwięcej tytułów. Taka moja interpretacja tego wyzwania :)
Czas start! pierwsza książka w tym roku już "się czyta" ;)

A tymczasem, czas na dalsze części spisu tych przeczytanych w ubiegłym roku. 

1 komentarz:

  1. Ja czytam dwie na raz, bo jedna jest w języku obcym (punkt 29), więc pewnie będę nad nią siedział dość długo. Wczoraj przeczytałem 2,5 strony z 99 :D

    OdpowiedzUsuń